Ehhez egy sztori: megálmodtam a könyvem címét egy éve, kb. és reggel egy megveszekedett érzés maradt az egészből. A frappáns cím nem. Ismerős a gyötrődés, ugye. Alfába lemenni nemvolt időm és lehetőségem sem, úgyhogy hagytam úszni. És a lemondás pillanatában szólalt meg az és Kicsi Szentem: Anya! Rajzoltam neked fekete szivárványt! És beállt a cím. Mert a szenvedélybetegekről szóló könyvnek, akikről írni tervezek, a kontrollt vesztettekről, azokról, akik idővel találják meg a boldogságot, segítséggel, egy krízis után, mi más lehetne a címe, mint a Fekete szivárvány? (Még akkor is, ha ilyen könyvcím, mint utólag kiderült, már van)
Én hiszek a felsőbb erőkben. És a társas támogatásban.
A tervezésnek több aspektusa van. A négy láb jön itt, ugyebár: a matéria, a spiritusz (a transz-humán), a lélek design, brand) és a libido (tágabb, intimitás értelmében).
A matéria ügyben szerda este tárgyalunk Jablonszky úrral. Erről beszámoló érkezik, valószínűleg Robitól, mert én a pénzügyeknél automatikusan kikapcsolok. Pedig minden igyekezetem összeszedem...
Ma arról adok beszámolót, milyen tervezést igénylő kérdéseket kellett megválaszolnunk tündér sajtóreferensünknek(http://www.vndesign.hu/), brand építőnknek, Virágnikinek. Igen, így. Egyben.Mert ő virágnikis. VND= Virág Niki Design. Niki egyedi, rendkívüli, halál precíz, pontos, ízléses és elit. "Karcmentes imázs" alá nem megy.
És elérhető.Van még sok pozitív tulajdonsága, de most elöljáróban jönnek a kérdései és a válaszaink:
Mi az elsődleges és másodlagos célja a projektnek?
Elsődleges célok:
- a világlátás,az ismeretszerzés, a kapcsolatépítés: természet-közeli életvitellel a családban;
- gyerekeink fogékony korszakában a világnézetünkön keresztül olyan impulzusokat kapjanak,melyek által önismeretük stabil, önbecsülésük reális, nyitottságuk tágas legyen; boldogságélményük inkább valós, mély, értéket állító és őrző,spirituális, természeti, érzelmi, viselkedésbeli, mintsem materiális alapú, felszínes legyen. Tehát, őket védő;
- erőforrásink összpontosítása tartalmas célok irányába;
- aktívkorunkat tartalmasan éljük meg megkímélve családunkat a fogyasztói társadalom nyújtotta stressztől, kiégéstől, napi mókuskeréktől.
Másodlagos célok:
- ismeretterjesztés a tartós családi " kisgyerekes " hajós lét lehetőségeiről;
- párhuzamot vonni a hajós életforma és a pozitív identitás kialakulása, formálása között
- napiblog, ebook, könyvkiadás fotózás;
- munkahelytől független megélhetési lehetőséget kialakítani a hazatérést követő időszakra
- egészségtudatos életmód kialakítása.
Miért fontos ez Ön számára?
- elérhessem a céljaimat
- önismeretemet erősítsem, színesítsem
- napi szinten együtt lehessen a család a gyerekek alsós koráig
- függetlenség
Miért fontos ez a párja számára?
- világlátás,kaland
- megmutatnia gyerekeknek egy értékesebb világot
- régi álomvalóra váltása
Ez a projekt Ön szerint mitől egyedi?
- nem egyedi, de nem publikálják az élményeket a részesei
- egy életmódprogram kialakítása, ami később mások életére is jótékony hatással lehet
Ön szerint mire van szükség ahhoz, hogy acélja megvalósuljon? (Bármi, ami eszébe jut. Köszönöm.)
- anyagi források, hajó, fenntartó jövedelem
- jogosítványok,képzettség
- egészség,orvosi ellátás (videoklinika?)
- másokkal tapasztalatcsere (családok, hajós emberek)
- publicitás
Ön szerint milyen tényezőkön bukhat meg aprojekt? Mi a legrosszabb, amit történhet a projekttel?
- pénzhiány
- kifutunkaz időből 4 év múlva indulnunk kell, ha 4 évet hajózni akarunk " a gyerekek felső tagozatban már iskolában kell(????) járjanak
- rossz esetben csak rövidebb időre hajózunk el " 2 év
- legrosszabb esetben nem sikerül megvalósítani
Ideális esetben, hogy képzelik el a projekt előkészületeit?
- megfelelőjogosítványok, hajózási gyakorlat, tapasztalat megszerzése
- financiális háttér megteremtése " induló tőke, finanszírozás
- takarékos életmód bevezetése " életvitel (pl. mosódió), lakhatás, Kenese mobilház
- megtalálni egy ideális hajót a túrához " hajózási gyakorlatok, nyaralások során,kiállítások látogatása
- megtanulni hajón élni " főzés, kis hely, sportolás, intim zóna leszűkülése
- a túragondos megtervezése, útvonal, kikötők, engedélyek, vízumok, oltások,
- megfelelőfelszerelések beszerzése " hajózáshoz, kapcsolattartáshoz, képi rögzítéshez,kommunikációhoz, gyerekek tanításához
Hol tartanak jelenleg?
- tervezésifázis
- http://www.hajoslet.blogspot.com/elindítása
- kapcsolatfelvétel pénzügyi tervezővel " finanszírozás megteremtése
- tengeri hajóvezető tanfolyam és vizsga " időpont egyeztetés
- támogatók keresése
Hova szeretnének eljutni 6, 12, 24 hónap múlva?
6 hónap
- sikeres tegeri skipper B vizsga: (http://euromarine.hu/index.php?q=tengeri-hajovezetoi-engedely-b-kategoria)
- skipper gyakorlati tréning (Hovanec Zoltánnal Sukosan, Adria)
- pénzügyi terv elkészítése, megvalósítás megkezdése
- pluszbevételi források megteremtése
- esetleg költözés egy kisebb költséggel fenntartható otthonba " CHF árfolyam?
12 hónap
- 1 hétközös családi hajózás az Adrián " augusztus
- tengeri skipper C tréning elvégzése? http://euromarine.hu/index.php?q=tengeri-hajovezetoi-engedely-c-kategoria
24 hónap
- tengeri C vizsga
- hosszabb hajótúra az Adrián (2-3 hét)
- útvonaltervezés megkezdése, túra menti látnivalók kiválasztása (akár szárazföldi is)beillesztése az időtervbe
- lehetséges külföldi kapcsolatok felkutatása, kapcsolat felvétel
- hajózási gyakorlat elmélyítése
Hova szeretnének eljutni a tervezés során 2 és 5 éven belül?
- Az indulásig megteremteni az anyagi és lelki, stb. hátteret. Az indulást követően próbaút az Adrián és a Földközi-tengeren.
Mennyi időt tudnak heti szinten a projekt előkészületeire rászánni? (Ez folyamatos, esetleg alkalomszerű?)
- Folyamatosan
Milyen hiányosságok vannak jelenleg, amelyet pótolni szeretnének?
- Anyagi, képzettségi szintek, gyerekek tananyaga
Milyen elképzeléseik vannak a projektfinanszírozását illetően?
- meglévő anyagi, ingó, stb. javak, források átcsoportosítása a cél irányába
- szponzorok
- blogok népszerűségének felfuttatásából származó bevételek (hirdetések)
- az út alatt: webshop, online konzultáció, befektetések kamatai, hozamai
- pénzügyi terv szakember segítségével
- kikötői munka (pl. babysitting, palacsinta sütés, kürtős kalács), Hungarikumok eladása (paprika, pálinka, stb.) :-)
- A támogatóknak és partnereknek Önök mit tudnak nyújtani Ön szerint a projekt tervezési, kivitelezési periódusában és(még messze van ugyan), de a projekt esetleges végeztével? (Rövid távon, hosszútávon, egyszer vagy folyamatosan nyújtva.)
- Népszerűsítés, reklám (blogon, vitorlán), könyvben, médiában. Mintát nyújtva (pl. egészségügyi terméknél, médiánál), online napi vagy heti webkamerás felületet a való-világról, utána előadásokon, körutakon reklámozás,
- NAGYKÖVET (pl. étel, kultúra, stb.)
Milyen partnerekben gondolkodik?
- videoklinika.hu,
- Hungarikumot gyártó cégek
- pénzügyi tanácsadó, biztosító cégek
- internetszolgáltató
- sport ruházat pl Decathlon is forgalmaz vitorlás ruházatot
- kozmetika, gyógyszer, gyógyhatású készítmények " gyerekeknek, nőknek,férfiaknak " védelem, ápolás
- hajós felszerelés gyártó / forgalmazó
- technikai támogató " számítás technika, kommunikáció, képrögzítés " víz felett, alatt, ebook, fotokidolgozó szoftver, laptop, mobilszolgáltató
Virág Niki megkapta az írást, várjuk a válaszát. Beszámolunk a fejleményekről, a javaslatairól, a továbbiakról.
Addig is egy szép dal:
http://www.youtube.com/watch?v=UQeqmNbA2Hs